Trotineta oferă o experiență unică de echilibru și bucurie în mișcare pentru copii, contribuind la dezvoltarea rezilienței lor. Această activitate nu doar că îi ajută pe cei mici să își depășească temerile, dar le și îmbunătățește abilitățile motorii. Descoperiți cum utilizarea trotinetei poate transforma joaca într-o lecție valoroasă de viață pentru copii.
Pe scurt:
- Fiica de doi ani începe să învețe să folosească trotineta, experimentând căderea și ajustarea echilibrului
- Familia observă cum fiul mai mare nu manifestă interes pentru trotinete, dar își susține sora
- Copiii se bucură de mișcare și de sentimentul de împlinire învățând să depășească temerile
- Întâlnirea cu o fetiță mai mare pe trotinetă aduce un moment de recunoaștere și comunitate între micuți
Experiența echilibrului pe trotinetă
Fiica noastră de doi ani a început să exploreze utilizarea trotinetei. Își așază un picior instabil în fața celuilalt pe placa centrală, încercând să găsească echilibrul. Prima sa încercare este rapid înfruntată de gravitație, iar ea țipă în timp ce trotineta îi scapă de sub picioare, provocându-i o cădere înapoi. Casca ei, de culoare roz și crem, rămâne la locul ei. Cu toate acestea, nu apar lacrimi. Determinată, micuța noastră Boudicca își ajustează vehiculul și repetă încercarea.
Ne aflăm în parc, oferindu-i ei – și nouă – o lecție intensă de reziliență. Această experiență este plină de emoție. Am achiziționat trotineta cu speranța de a evita haosul pe care l-am experimentat cu fratele ei. Acesta nu a manifestat niciodată interes pentru trotinetele și bicicletele pe care le-am moștenit, care acum sunt acoperite de praf în magazie. Nu am insistat, având în vedere riscurile asociate cu utilizarea lor și, de asemenea, dintr-o oarecare lene.
Acum, vizitând prieteni, ne simțim inconfortabil când observăm bucuria și viteza cu care copiii lor se deplasează pe trotinetă. Fiul nostru nu pare să aibă regrete și aleargă alături de acești prieteni, fără a arăta vreo neplăcere față de alegerea sa de a merge pe jos. O parte din mine consideră că el pur și simplu refuză să participe, dar, în ciuda acestui lucru, admir încăpățânarea lui.
Învățarea prin mișcare
Din locul său, el îi șoptește încurajări surorii sale. Aceasta se urcă din nou pe trotinetă, pregătindu-se pentru o alunecare timidă. El aleargă alături de ea, iar un zâmbet strălucitor apare pe fețele lor. Nu există frică sau neliniște, ci doar bucuria mișcării și sentimentul de împlinire pe măsură ce își depășesc temerile.
Pe drumul de întoarcere, ea se deplasează cu o încredere care sugerează că a practicat această activitate de mult timp. Când ne apropiem de casă, întâlnim o fetiță mai mare care se îndreaptă spre noi pe trotinetă. Aceasta, având aproximativ patru ani, pare să fie o pilotă experimentată. În momentul în care ne intersectăm, fetița îi oferă fiicei noastre un salut special, bătându-și casca și făcând cu mâna, semn că sunt parte din aceeași comunitate a pasionaților de trotinete.
Fetița noastră, încântată, strigă: „Trotinetă!” Cealaltă fetiță râde și, dorind să o primească oficial în grupul lor, scoate un sunet vesel din clopoțelul de pe ghidon. Această acțiune este percepută de noi ca o formă de recunoaștere, iar noi ne întoarcem să observăm reacția micuței noastre.
Ea se uită, uimită, la distanța dintre mâna ei și ghidon, unde nu am considerat niciodată necesar să montăm un clopoțel, încercând să apese cu degetul mare.
„Unde e ding-ding-ding-ul meu?” întreabă ea, cu vocea aproape plină de lacrimi.
Sursa originală a acestui articol este https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2024/nov/17/learning-to-scoot-is-all-very-well-but-whats-the-point-if-you-cant-ring-your-own-bell