Descoperă povestea fascinantă din spatele filmului A Fistful of Dollars, regizat de Sergio Leone și cu Clint Eastwood în rolul principal, care a definit genul spaghetti western. Acest articol explorează fotografiile nepublicate și influențele cinematografice ale lui Leone, evidențiind impactul său asupra cinematografiei secolului XX. Află cum comunicarea nonverbală a lui Leone a contribuit la crearea unor scene iconice și cum aceste imagini rare vor fi incluse în cartea Sergio Leone by Himself.
Pe scurt:
- Sergio Leone și Clint Eastwood au câștigat renume cu filmul A Fistful of Dollars, primul spaghetti western
- Leone, cu o stăpânire limitată a limbii engleze, comunica prin mimă și expresia „watch me” pe platoul de filmare
- Fotografiile nepublicate surprind momente din filmări și vor fi incluse în cartea Sergio Leone by Himself, care va fi publicată în curând
- Cartea conține interviuri, eseuri despre influențele cinematografice ale lui Leone și imagini din alte filme, inclusiv teste de machiaj cu Robert De Niro
Ei și-au câștigat renumele cu filmul A Fistful of Dollars, primul dintr-o serie de spaghetti westerns care au devenit clasice ale cinematografiei secolului XX. Regizorul italian Sergio Leone se confrunta cu o stăpânire limitată a limbii engleze, astfel că, în timpul filmărilor, se baza frecvent pe expresia „watch me” pentru a comunica cu actorul principal, Clint Eastwood, și ceilalți membri ai distribuției, mimând ceea ce dorea să transmită.
Fotografiile nepublicate recent ilustrează această abordare, surprinzându-l pe Leone în timp ce interpretează scene specifice. Sir Christopher Frayling, un istoric cultural de renume, a avut acces la o serie de imagini din arhivele lui Leone și ale fotografului său de platou, Angelo Novi. Frayling a explicat că, în 1964, când a fost realizat A Fistful of Dollars, cuvintele „watch me” reprezentau „extinderea englezei lui Leone”, adăugând că regizorul își mimica intențiile înainte de a începe filmarea.
A Fistful of Dollars a avut un impact semnificativ la box-office, generând două continuări, For a Few Dollars More și The Good, the Bad and the Ugly. În aceste filme, compozitorul Ennio Morricone a creat un peisaj sonor care a adus la viață vestul sălbatic imaginat de Leone, cu sunete de fluierături misterioase și biciuri care se frâng.
Clint Eastwood, pe atunci un actor mai puțin cunoscut, a fost distribuit în rolul „Omului fără nume”, un pistolero rece și laconic, ceea ce l-a propulsat spre celebritate internațională. Leone, având o moștenire cinematografică din partea tatălui său, care a realizat filme mute în Italia, a devenit un maestru al mimului pentru a compensa barierele lingvistice. El a afirmat odată: „Filmele mele sunt, în esență, filme mute… Dialogul adaugă doar un pic de greutate.”
Frayling a subliniat importanța fotografiilor cu scenele mimate din The Good, the Bad and the Ugly, menționând o imagine în care Eastwood apare între două personaje, în timp ce Leone mimează scena sosirii la un spital misionar. Alte fotografii surprind momente din A Fistful of Dollars, unde Leone, îmbrăcat într-un poncho, se află în spatele lui Eastwood, care poartă de asemenea un poncho, imediat după o confruntare pe strada principală.
Aceste imagini vor fi incluse într-o carte viitoare, Sergio Leone by Himself, care va fi publicată în această lună. Această lucrare reunește interviuri cu Leone, realizate de-a lungul anilor, și eseuri despre influențele sale cinematografice, de la Charlie Chaplin la John Ford, multe dintre ele nefiind publicate anterior în engleză.
De asemenea, cartea include fotografii de pe platoul de filmare al A Fistful of Dynamite, cu Rod Steiger în rolul unui bandit mexican. Frayling a menționat că relația dintre Leone și Steiger era tensionată, subliniind diferențele dintre stilurile lor de lucru. Steiger, concentrat pe „motivație” și actorie internalizată, adresa constant întrebări despre motivația personajului său, ceea ce contrasta cu abordarea lui Leone.
Alte imagini nepublicate includ teste de machiaj ale lui Robert De Niro pentru filmul gangster Once Upon a Time in America. Frayling a explicat că De Niro trebuia să îmbătrânească semnificativ pentru rolul său, iar Leone a adus tatăl real al actorului pentru a-i oferi o idee despre cum ar putea arăta în viitor.
Sursa originală a acestui articol este https://www.theguardian.com/film/2024/nov/17/sergio-leone-mimed-directions-spaghetti-star-clint-eastwood