Proiectul Neptun Deep, dezvoltat de OMV Petrom și Romgaz, marchează un pas important în forajul offshore pentru gaze naturale în România. Sosirea platformei Transocean Barents la Constanța subliniază angajamentul țării pentru independența energetică și dezvoltarea infrastructurii necesare. Cu investiții estimate la 4 miliarde de euro, acest proiect strategic va contribui semnificativ la economia națională și la securitatea energetică a Uniunii Europene.
Pe scurt:
- Transocean Barents a sosit la Constanța pentru proiectul Neptun Deep, un pas important în dezvoltarea gazelor naturale din mare adâncime în România
- Ministrul Energiei a subliniat importanța platformei pentru independența energetică a țării și creșterea economică
- Proiectul Neptun Deep, dezvoltat de OMV Petrom și Romgaz, necesită investiții de aproximativ 4 miliarde de euro și va produce 100 miliarde de metri cubi de gaze naturale
- Platforma va începe operațiunile de foraj în 2025, după pregătiri ample și modificări structurale
Transocean Barents a ajuns la Constanța pentru proiectul Neptun Deep
Unitatea mobilă de foraj offshore semi-submersibilă Transocean Barents, contractată pentru proiectul Neptun Deep, a sosit la Constanța, conform anunțului făcut de OMV Petrom. Această platformă reprezintă un pas semnificativ în dezvoltarea primului proiect de gaze naturale din zona de mare adâncime a României.
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a subliniat importanța sosirii platformei, menționând că Transocean Barents este o realizare inginerească capabilă să opereze la adâncimi variate. „Această platformă marchează un moment crucial în efortul nostru de a dezvolta Neptun Deep, un proiect strategic pentru România și Uniunea Europeană, care va contribui la independența energetică a țării și la creșterea economică”, a declarat Christina Verchere, CEO OMV Petrom.
Detalii despre călătoria Transocean Barents
Transocean Barents a ajuns în siguranță la Constanța după o călătorie de 18 zile, plecând din Cartagena, Spania. Platforma a trecut pe sub podurile din strâmtoarea Bosfor, o operațiune care a necesitat rabatarea turlei, o premieră mondială pentru acest tip de platformă. Pregătirea pentru această călătorie a implicat modificări structurale majore, necesități care au consumat aproximativ 750.000 de ore de muncă în decurs de 8 luni.
Echipajul platformei va efectua acum operațiuni de pregătire pentru foraj, având ca obiectiv începerea operațiunilor în 2025. Cristian Hubati, membru al Directoratului OMV Petrom, a explicat că echipamentul va fi pregătit pentru forajul sondelor de producție din cadrul proiectului Neptun Deep.
Informații despre proiectul Neptun Deep
Proiectul Neptun Deep este dezvoltat de OMV Petrom și Romgaz, fiecare având o cotă de participare de 50%. Investițiile necesare pentru faza de dezvoltare sunt estimate la aproximativ 4 miliarde de euro, iar producția totală este anticipată să ajungă la 100 de miliarde de metri cubi de gaze naturale, cu primele livrări programate pentru 2027.
După decizia de investiție din iunie 2023, au fost semnate contracte cu companii internaționale, iar Transocean Barents a fost angajată pentru o perioadă minimă de un an și jumătate. Proiectul include infrastructura necesară pentru dezvoltarea zăcămintelor comerciale Domino și Pelican Sud, care va consta în 10 sonde, 3 sisteme submarine de producție și o rețea de conducte colectoare.
Platforma Transocean Barents își va genera propria energie, funcționând conform celor mai înalte standarde de siguranță și protecție a mediului. După sosirea în România, aceasta va trece prin lucrări de pregătire, inclusiv ridicarea turlei și instalarea echipamentelor de foraj pentru misiunea viitoare. OMV Petrom se afirmă ca cel mai mare producător integrat de energie din Europa de Sud-Est, având o producție anuală de țiței și gaze de aproximativ 41 milioane bep în 2023.
Sursa originală a acestui articol este https://adevarul.ro/stiri-interne/evenimente/proiectul-neptun-deep-o-platforma-uriasa-de-foraj-2402274.html