Campania prezidențială a lui Kamala Harris a generat controverse prin cheltuieli semnificative, inclusiv 2,5 milioane de dolari pentru un eveniment town hall cu Oprah Winfrey, conform unui raport FEC. Aceste cheltuieli extravagante, care includ sume mari pentru servicii de livrare și călătorii cu avioane private, au stârnit critici și întrebări cu privire la gestionarea fondurilor de campanie. Donatorii democrați continuă să fie solicitați pentru donații, în contextul unei datorii de 20 de milioane de dolari a Partidului Democrat.
Pe scurt:
- Campania lui Kamala Harris a cheltuit 2,5 milioane de dolari pentru un eveniment cu Oprah Winfrey, de două ori mai mult decât estimările inițiale
- Cheltuielile totale ale campaniei au ajuns la 1,5 miliarde de dolari, cu o datorie de 20 de milioane de dolari pentru Partidul Democrat
- Printre cheltuieli se numără 9.000 de dolari pentru înghețată și 2,6 milioane de dolari pentru călătorii cu avioane private
- Oprah Winfrey a declarat că nu a fost plătită pentru participarea sa la evenimentul town hall
Cheltuieli semnificative în campania lui Kamala Harris
Un raport recent a scos la iveală faptul că campania prezidențială a vicepreședintelui Kamala Harris a cheltuit de peste două ori mai mult decât se estimase anterior pentru un eveniment de tip town hall cu Oprah Winfrey.
Conform documentelor FEC, inițial raportate de Washington Examiner, campania lui Harris a efectuat două plăți de câte 500.000 de dolari către Harpo Productions, compania lui Winfrey, pe 15 octombrie, la o lună după evenimentul respectiv. Aceasta a avut loc cu câteva săptămâni înainte ca Harris și Winfrey să participe împreună la un miting în Philadelphia. Surse citate de The New York Times indică faptul că costul total al evenimentului cu Winfrey s-a apropiat de 2,5 milioane de dolari.
În total, campania lui Harris a cheltuit 1,5 miliarde de dolari, echivalentul a 100 de milioane de dolari pe săptămână, pe parcursul celor 15 săptămâni de campanie prezidențială. Donatorii democrați continuă să primească solicitări de donații, iar Partidul Democrat se confruntă cu o datorie de 20 de milioane de dolari din cauza campaniei nereușite.
Cheltuieli extravagante și critici
Printre cheltuielile raportate se numără aproape 9.000 de dolari pentru înghețată de la magazine de lux, precum Sweet Lucy’s Ice Cream și Jeni’s Splendid Ice Creams. De asemenea, campania a alocat aproape 15.000 de dolari pentru servicii de livrare de mâncare, utilizând platforme precum Uber Eats și DoorDash, în perioada iulie – noiembrie.
Într-o perioadă de două săptămâni din octombrie, campania lui Harris a cheltuit 2,6 milioane de dolari pentru călătorii cu avioane private. În plus, 900.000 de dolari au fost investiți în publicitate pe Sphere din Las Vegas în ultima săptămână a alegerilor, deși Harris a pierdut în continuare în Nevada cu trei puncte.
Majoritatea cheltuielilor extravagante au fost direcționate către apariții și spectacole ale celebrităților, precum și parteneriate cu influenceri, menite să sprijine evenimentele campaniei.
Declarații și reacții
Oprah Winfrey, miliardara care a participat la evenimentul town hall, a declarat că nu a fost „plătită nimic” atunci când a fost întrebată de TMZ. Campania lui Harris a fost criticată pentru aceste cheltuieli masive, iar Fox News Digital a contactat echipa de campanie pentru un comentariu, dar nu a primit un răspuns imediat.
Sursa originală a acestui articol este https://www.foxnews.com/politics/oprah-town-hall-cost-harris-campaign-far-more-than-initially-claimed-report