Învățământul superior se confruntă cu incertitudini legate de partajarea veniturilor și de posibilele modificări ale Scrisorii Dear Colleague de către Departamentul de Educație al SUA. Aceste schimbări ar putea afecta colaborarea instituțiilor cu furnizorii externi, inclusiv OPM-urile, și ar ridica întrebări despre compensația stimulativă. Rămâne de văzut cum vor influența reglementările educaționale viitorul parteneriatelor în domeniul educațional.
Pe scurt:
- Îngrijorări în învățământul superior după victoria lui Trump privind modificarea Scrisorii „Dear Colleague” din 2011
- Scrisoarea din 2011 permite partajarea veniturilor cu furnizorii de servicii, inclusiv OPM-uri, sub controlul instituțiilor
- Decizia Curții Supreme din 2001 clarifică statutul Scrisorii „Dear Colleague” în contextul deferinței Chevron
- Revocarea Scrisorii ar putea fi contestată, oferind stabilitate acordurilor de partajare a veniturilor
Îngrijorări în Învățământul Superior după Victoria lui Trump
Alarmele s-au activat în anumite colțuri ale învățământului superior ca urmare a victoriei președintelui Trump, dar nu în modul anticipat. Există temeri că conducerea actuală a Departamentului de Educație al SUA va modifica Scrisoarea „Dear Colleague” din 2011, afectând modul în care colegiile colaborează cu furnizorii externi care oferă servicii, conform raportului lui Phil Hill.
Aceste îngrijorări sunt atât de semnificative încât congreswoman Virginia Foxx, președinta Comitetului pentru Educație și Forța de Muncă din Cameră, a trimis recent o scrisoare Departamentului, solicitând să nu se facă modificări în orientările existente și exprimând „rezerve puternice” față de orice eforturi de ultim moment care ar putea perturba livrarea educațională actuală.
Contextul Scrisorii „Dear Colleague” și Compensația Stimulativă
Legea privind învățământul superior interzice compensația stimulativă, adică plățile către angajați sau terți în schimbul înscrierii studenților. Scrisoarea „Dear Colleague” din 2011 a stabilit că interdicția nu se aplică terților care oferă un pachet de servicii, inclusiv recrutarea. Astfel, acordurile de partajare a veniturilor cu aceste firme, în special OPM-urile, erau acceptabile atâta timp cât instituția păstrează controlul asupra admiterii.
Deferința Chevron și Implicațiile Sale
Îngrijorarea inițială a fost că, într-o lume post-Chevron, Scrisoarea „Dear Colleague” ar putea fi contestată. Totuși, o decizie a Curții Supreme din 2001 a clarificat că deferința Chevron se aplică doar în cazul în care o agenție desfășoară un proces formal de reglementare. O Scrisoare „Dear Colleague” nu este rezultatul unui astfel de proces, ceea ce înseamnă că anularea deferinței Chevron nu afectează statutul acestor scrisori.
Instanțele continuă să utilizeze deferința Skidmore, care permite instanțelor să acorde credibilitate interpretărilor agențiilor în cazurile de ambiguitate legislativă. Scrisoarea „Dear Colleague” se încadrează în acest tip de interpretare.
Interpretări Istorice și Stabilitatea Acordurilor de Partajare a Veniturilor
Decizia Curții Supreme în cazul LoperBright a întărit relevanța Scrisorii din 2011, recunoscând că anumite principii de interpretare, susținute de agenții pe termen lung, au greutate. Excepția pentru serviciile împachetate datează din anii ’90, când administrația Clinton nu a interzis explicit acordurile de partajare a veniturilor cu entități externe care oferă servicii de recrutare.
Administrația Bush a reafirmat această interpretare în 2002, subliniind că nu s-a dorit limitarea capacității instituțiilor de a colabora cu terți, atâta timp cât aceștia respectă aceleași reglementări. Această abordare a fost menținută de cinci administrații prezidențiale, inclusiv cele ale lui Obama și Trump.
Posibile Provocări în Revocarea Scrisorii
Dacă Departamentul de Educație ar decide să revocă Scrisoarea „Dear Colleague”, ar putea fi contestată cu ușurință, având în vedere precedentul stabilit. Orice încercare de abrogare prin reglementare negociată ar fi, de asemenea, provocatoare într-o lume post-Chevron.
Aceste aspecte sugerează că prevederea care permite furnizorilor de servicii împachetate să participe la acorduri de partajare a veniturilor cu universitățile ar putea fi mai sigură decât se crede în prezent. Aceasta ar putea oferi un cadru stabil pentru colaborarea între instituțiile de învățământ superior și OPM-uri, în beneficiul educației studenților.
Sursa originală a acestui articol este https://www.forbes.com/sites/michaelhorn/2024/11/17/guidance-on-higher-ed-revenue-sharing-may-be-safer-than-many-assume/